Informació a l'interessat sobre protecció de dades

    
  1. 1.Introducció
  2. 2.Informació bàsica
  3. 3.Informació detallada
    1. 3.1.Responsable
    2. 3.2.Delegat de Protecció de Dades
    3. 3.3.Finalitat
    4. 3.4.Termini de conservació
    5. 3.5.Legitimació
    6. 3.6.Destinataris
    7. 3.7.Procedència
    8. 3.8.Mesures de Seguretat
  4. 4.Exercici de drets
    1. 4.1.Introducció
      1. 4.1.1.Reclamació davant d'Autoritat de Control
      2. 4.1.2.Registre d'activitats de tractament
      3. 4.1.3.A qui dirigir l'exercici dels drets
      4. 4.1.4.Període de resolució
      5. 4.1.5.Altres consideracions
      6. 4.1.6.Cost
    2. 4.2.Dret d'accés
      1. 4.2.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.2.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.2.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.2.4.Excepcions
    3. 4.3.Dret de rectificació
      1. 4.3.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.3.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.3.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.3.4.Excepcions
    4. 4.4.Dret de supressió
      1. 4.4.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.4.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.4.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.4.4.Excepcions
    5. 4.5.Dret d'oposició
      1. 4.5.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.5.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.5.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.5.4.Excepcions
    6. 4.6.Dret a la limitació del tractament
      1. 4.6.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.6.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.6.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.6.4.Excepcions
    7. 4.7.Dret a la portabilitat de les dades
      1. 4.7.1.Qui pot exercitar-lo?
      2. 4.7.2.Com poden contestar-me i què he d'obtindre?
      3. 4.7.3.Procediment per a exercir-lo
      4. 4.7.4.Excepcions
  5. 5.Registre de les activitats de tractament
    1. 5.1.Cens
    2. 5.2.Socis, partícips, representants
    3. 5.3.Contribuents Presumptes / No declarants
    4. 5.4.Requeriments
    5. 5.5.Sistema Integrat de recaptació
    6. 5.6.Recursos, reclamacions
    7. 5.7.Punt Neutre
    8. 5.8.Pagaments a proveïdors de CCAA i EELL
    9. 5.9.Expedients Processals
    10. 5.10.Expedients No Processals
    11. 5.11.Persones Requiere Informació Jutjats
    12. 5.12.CDC - Ciutadans
    13. 5.13.Informació Cites
    14. 5.14.Successions i Donacions
    15. 5.15.Documents i Escrits
    16. 5.16.Devolució de IVA no establits
    17. 5.17.Sancions
    18. 5.18.Representació
    19. 5.19.Base de dades d'informació de Vigilància Duanera
    20. 5.20.Sancions, recàrrecs i interessos
    21. 5.21.Notificacions, comunicacions i avisos de la AEAT
    22. 5.22.Notificacions i comunicacions AGE
    23. 5.23.Gestió documental de la AEAT
    24. 5.24.Aplicacions mòbils de la AEAT
    25. 5.25.Seients Registrals
    26. 5.26.CAT
    27. 5.27.VRU
    28. 5.28.Procediment Inspector
    29. 5.29.Anotacions
    30. 5.30.Fitxes d'inspecció
    31. 5.31.Declaracions de comerç exterior
    32. 5.32.Autoritzacions de comerç exterior
    33. 5.33.Garanties de comerç exterior
    34. 5.34.Protecció de marques
    35. 5.35.Finestreta única duanera
    36. 5.36.Devolució de IVA a viatgers no residents
    37. 5.37.Contraban
    38. 5.38.Revisions
    39. 5.39.Comptabilitat
    40. 5.40.Registre de treballadors fronterers en les Administracions de Duanes i Impostos Especials de la Línia de la Concepció
    41. 5.41.Prometeu
    42. 5.42.Cens d'activitats econòmiques
    43. 5.43.Impost especial sobre determinats mitjans de transport
    44. 5.44.Exempcions de l'impost especial sobre determinats mitjans de transport
    45. 5.45.Informació addicional
    46. 5.46.Cens d'obligats d'impostos especials
    47. 5.47.Impostos especials, documents de producció
    48. 5.48.Cens i gestió d'infractors de gasoil bonificat
    49. 5.49.Impostos especials - Fitxes d'intervenció
    50. 5.50.Impostos especials - Garanties
    51. 5.51.Impostos especials - Marques fiscals
    52. 5.52.Gestió del cens de detallistes d'hidrocarburs (I.V.M.D.H)
    53. 5.53.Impostos especials.Pagaments amb xecs i targetes de gasoil bonificat
    54. 5.54.Cens d'operadors obligats als Impostos Mediambientals
    55. 5.55.Declaracions Informatives
    56. 5.56.Intercanvi d'informació
    57. 5.57.IRPF (Impost sobre la Renda de les Persones Físiques)
    58. 5.58.IVA (Impost sobre el Valor Afegit)
    59. 5.59.IS (Impost sobre Societats)
    60. 5.60.IRNR (Impost sobre la Renda de No Residents)
    61. 5.61.Règim especial de serveis telecomunicació, radiodifusió o deixats per via electrònica (MOSS)
    62. 5.62.Exempció i devolució de IVA per a ambaixades, Organismes Internacionals i l'OTAN
    63. 5.63.Autoliquidacions
    64. 5.64.Impost sobre el patrimoni
    65. 5.65.Recaptació de taxes que constituïxen recursos de la Hisenda Pública
    66. 5.66.Moviments d'efectiu
    67. 5.67.Intervenció de Mitjans de Pagament
    68. 5.68.Informe de blanqueig de capitals
    69. 5.69.Butlletins de laboratori quimicotecnològic de duanes
    70. 5.70.Precursors de Drogues
    71. 5.71.Procediment inspector de Duanes i Impostos Especials
    72. 5.72.Cens ampliat d'Aduanas
    73. 5.73.Càrrecs signants de la AEAT
    74. 5.74.Registre d'accessos
    75. 5.75.Videovigilància d'instal·lacions duaneres
    76. 5.76.Personal AEAT i Provisió de llocs
    77. 5.77.Processos selectius
    78. 5.78.Formació
    79. 5.79.Expedients disciplinaris, recursos administratius i seguiment de procediments judicials
    80. 5.80.Expedients de compatibilitat
    81. 5.81.Gestió de dades de vigilància de la salut
    82. 5.82.Cens d'usuaris
    83. 5.83.Visites i personal de la AEAT i empreses de servei
    84. 5.84.Videovigilància
    85. 5.85.Operadors Intrastat
    86. 5.86.Cens de tercers
    87. 5.87.Gestió Economicofinancera
    88. 5.88.Tercers
    89. 5.89.Contactes de proveïdors
    90. 5.90.Responsabilitat Patrimonial
    91. 5.91.Renunciantes a l'herència
    92. 5.92.Pla d'Actuació de la AEAT davant SARS-COV2
    93. 5.93 Registre d'Operadors d'Embarcacions Pneumàtiques i Semirígides d'Alta Velocitat
    94. 5.94 Enregistraments relatius a les eines col·laboratives de videotrucada
    95. 5.95.Control d'accés per reconeixement d'empremta dactilar

Imprimir

La impressió pot tardar diversos minuts depenent de la quantitat d'informació.

Seleccione la informació que desitge imprimir:

Pot cancel·lar la impressió en qualsevol moment.

Espere mentre es recopilen totes les pàgines que formen el document.

Recopilant seccions

S'ha aturat la recopilació de pàgines.No ha sigut possible completar la vista d'impressió.

cancel·lar

Vista prèvia

Imprimir

Continuar

Completat

Recopilant:

5.95.Control d'accés per reconeixement d'empremta dactilar

   
  1. Descripció de l'activitat


    Tractament de dades dels empleats de la AEAT, inclosos col·laboradors i empreses externes per al control horari i de facturació. 

    Manteniment de la Seguretat a les seus de la AEAT mitjançant el control d'accessos als edificis que la AEAT compartix amb un altre personal.

    Finalitat

    Gestió dels empleats, destinats en la AEAT, amb la finalitat de poder realitzar actuacions de control del compliment de les obligacions del personal al seu servei.

    Garantir la seguretat de persones, béns i instal·lacions.

    Legitimació

    Quant al control horari i de facturació del personal al servei de la AEAT, l'article 6 del Reglament 2016/679 (UE), relatiu a la licitud del tractament, en el seu apartat 1, lletra b) assenyala que “El tractament serà lícit si es complix almenys una de les següents condicions:(…) b) el tractament és necessari per a l'execució d'un contracte en el qual l'interessat és part o per a l'aplicació a petició d'este de mesures precontractuals (...)".

    En virtut d'este precepte, el tractament de dades és lícit, i no requerirà consentiment, quan el tractament de dades es realitze per al compliment de relacions contractuals de caràcter laboral.

    Este precepte donaria cobertura també al tractament de dades dels empleats públics, encara que la seua relació no siga contractual en sentit estricte.

    En ambdós casos, la AEAT realitza un tractament de l'empremta dactilar a què es referix el Reglament de la UE, al seu article 9, com “categories especials de dades”.

    Així, l'article 9.1 de l'esmentat Reglament assenyala que “Queden prohibits el tractament de dades que revelen l'origen ètnic o racial, les opinions polítiques, les conviccions religioses o filosòfiques, o l'afiliació sindical, i el tractament de dades genètiques, dades biomètriques dirigides a identificar de manera unívoca una persona física, dades relatives a la salut o dades relatives a la vida sexual o les orientacions sexuals d'una persona física”.

    No obstant això, en l'apartat 2, s'establixen una sèrie d'excepcions en les quals tals dades podran ser tractades.En concret la lletra b) d'este apartat 2 indica el següent:“L'apartat 1 no serà d'aplicació quan es presente una de les circumstàncies següents:(…) b) el tractament és necessari per al compliment d'obligacions i l'exercici de drets específics del responsable del tractament o de l'interessat en l'àmbit del Dret laboral i de la seguretat i protecció social (...)".

    Quant a garantir la seguretat en el control d'accés als edificis per personal que exercisca les seues funcions als edificis de la AEAT, a l'article 32 “Vigilants de seguretat i la seua especialitat"De la Llei 5/2014 de Seguretat Privada, s'establix que:

    1.Els vigilants de seguretat exerciran les següents funcions:

    a) Exercir la vigilància i protecció de béns, establiments, llocs i esdeveniments, tant privats com públics, així com la protecció de les persones que puguen trobar-se, en els mateixos, duent a terme les comprovacions, registres i prevencions necessàries per al compliment de la seua missió.

    b) Efectuar controls d'identitat, d'objectes personals, paqueteria, mercaderies o vehicles, inclòs l'interior d'estos en l'accés o a l'interior d'immobles o propietats on donen servei, sense que, en cap cas, puguen retindre la documentació personal, però sí impedir l'accés als esmentats immobles o propietats.La negativa a exhibir la identificació o a permetre el control dels objectes personals, de paqueteria, mercaderia o del vehicle facultarà per a impedir als particulars l'accés o per a ordenar-los l'abandonament de l'immoble o propietat objecte de la seua protecció.”

    Segons açò, i d'acord amb la qual cosa establix l'article 6.1.f del Reglament, no és necessari el consentiment dels interessats, ja que l'art. 51 de la Llei 4/2014 reconeix el dret a “dotar-se de mesures de seguretat privada dirigides a la protecció de persones i béns i a l'assegurament del normal desenvolupament de les seues activitats personals o empresarials”. 

    Interessats

    • Personal al servei de la AEAT i qualsevol altre empleat, públic o privat, que exercix les seues funcions en edificis de la AEAT.

     Dades

    • DNI, Nom i Cognoms
    • Dades biomètrics (minúcies empremta dactilar, a partir de les quals no es pot reconstruir l'empremta)

     Tractaments

    • Recollida
    • Registre
    • Emmagatzemament
    • Estructuració
    • Modificació
    • Actualització
    • Còpia
    • Anàlisi
    • Consulta
    • Extracció
    • Difusió
    • Interconnexió
    • Limitació
    • Supressió
    • Destrucció
    • D'altres 

    Destinataris

    No es preveuen.

    Transferències internacionals

    No es preveuen

    Terminis previstos per a la supressió

     Amb periodicitat mensual, es realitzarà l'esborrament de les minúcies de les empremtes dactilars dels interessats que hagen produït baixa en l'aplicació de control d'accés.

    Elaboració de perfils

    No aplica.

    Mesures tècniques/organitzatives

    Totes les dades tractades han sigut avaluades a través d'una anàlisi de riscos, havent obtingut la relació de mesures tècniques i organitzatives a aplicar.Les esmentades mesures han sigut aplicades d'acord al Pla d'adequació aprovat.

    És important tindre en compte que:

    • En el procés de registre de les empremtes només es guarden unes minúcies o traces que permeten comparar amb l'empremta de l'empleat en el moment de realitzar el control d'accés.En cap moment no es registra l'empremta completa i a partir d'estes minúcies és impossible reproduir la imatge original de l'empremta dactilar.
    • Estes minúcies s'emmagatzemen xifrades de manera que només és possible la seua lectura als equips que formen part de la solució de control d'accés implantada a l'Agència Tributària.
    • S'ha realitzat una Avaluació d'Impacte en els termes de l'art. 35 del RGPD, que s'ha aportat a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades


    Les esmentades mesures han sigut aplicades d'acord al Pla d'adequació aprovat.

     

  • RSS
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Ajuda