El Regne Unit ha comunicat la indisponibilitat del seu sistema d'exportació a partir del 30.12.2020, per la qual cosa és possible que les exportacions indirectes amb sortida per aquest país no puguin tancar-se pel sistema d'exportació intraeuropeu.
En el BOE de 22 de desembre de 2020 es publica la Resolució de 15 de desembre de 2020, del Departament de Gestió Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la qual s'habiliten tràmits i actuacions a través del canal telefònic, mitjançant determinats sistemes d'identificació.
A partir del pròxim 1 de gener, amb la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, els residents al Regne Unit deixaran de ser ciutadans residents en la Unió.
La Llei 16/2012, de 27 de desembre, per la qual s'adopten diverses mesures tributàries dirigides a la consolidació de les finances públiques i a l'impuls de l'activitat econòmica, sotmet a tributació, a través d'un gravamen especial, entre d'altres, els premis pagats corresponents a les loteries i apostes organitzades per la Societat Estatal Loteries i Apostes de l'Estat (SELAE).
S'incorpora un nou apartat en el bàner dedicat al Brexit sobre la devolució del IVA suportat al Regne Unit.
S'ha publicat un recopilatori de preguntes freqüents per aclarir les principals qüestions que planteja l’IVA en l'arrendament d'immobles.
El proper dia 15 d'octubre tindrà lloc una jornada informativa, en format videoconferència, sobre els efectes del final del període transitori en els intercanvis comercials amb el Regne Unit.La inscripció es pot fer fins a les 7 hores del mateix dia de celebració de la jornada informativa.
S'estan produint campanyes de tramesa de missatges per correu electrònic i SMS falsos que suplanten la identitat de l'Agència Tributària.
L'objectiu dels delinqüents és robar a la víctima dades personals o bancàries, ja sigui remetent-la a una pàgina web falsa que suplanta la de l'Agència Tributària o fent-li baixar fitxers amb virus.
Es recorda que els portals de Mòduls, Renda i IVA inclouen el servei denominat “Servei d'ajuda per a la confecció del model 131 del règim de mòduls IRPF i/o model 303 del règim simplificat IVA”
Es recorden als usuaris les opcions per accedir per internet a serveis que requereixen identificació electrònica
S'ha habilitat un nou tràmit electrònic que permet l’acreditació en línia per a la sol·licitud dels certificats de representant de persona jurídica de la FNMT corresponents a entitats el NIF de les quals comenci per les lletres A, B, C i D.
El context actual de crisi sanitària aconsella potenciar mesures que facilitin la realització de tràmits per via electrònica.
S'ha detectat una campanya d'enviament de correus electrònics falsos que suplanten la identitat del Departament de Duanes i IE de l'Agència Tributària.
S'ha actualitzat la calculadora de terminis de modificació de bases imposables i altres rectificacions.En el càlcul realitzat s'ha tingut en compte la suspensió dels terminis dels procediments tributaris, des del 14 de març, data de l'entrada en vigor del Reial Decret 463/2020, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, fins al 30 de maig de 2020 (1 de juny si el termini venç el 30 de maig), així com la suspensió dels terminis processals des del 14 de març fins al 3 de juny de 2020 (disposició derogatòria única.1 del Reial Decret 537/2020, de 22 de maig) en el cas dels concursos.
Per facilitar al màxim als ciutadans la informació i l'assistència en el compliment de les seves obligacions tributàries, l'Agència Tributària ha desenvolupat dos nous serveis d'ajuda sobre deutes, disponibles a l'apartat Eines de recaptació, dins del bàner Eines d'assistència virtual.
Des del proper dia 1 de juliol es posarà a disposició dels obligats tributaris per l'Impost sobre Societats, informació de les seves dades fiscals a efectes de l'emplenament de la declaració de l'Impost corresponent a l'exercici 2019, amb independència del tipus d'entitat, del període de liquidació o que hagués presentat l'autoliquidació de l'impost a l'exercici 2018.El servei estarà disponible en llengües cooficials i en anglès.
Es publiquen preguntes sobre els terminis de presentació de les declaracions de l'Impost sobre Societats per a períodes impositius iniciats a partir de l'1 gener de 2019.
El dia 16.06.2020 es va publicar en el BOE l'Ordre HAC/530/2020, que aprova els models 770 "Autoliquidació d'interessos de demora i recàrrecs per a la regularització voluntària prevista a l'article 252 de la Llei General Tributària i 771 "Autoliquidació de quotes de conceptes i exercicis sense model disponible a la Seu electrònica de la AEAT T per a la regularització voluntària prevista a l'article 252 de la Llei General Tributària.
La FNMT ha habilitat un nou procediment d'acreditació per a Certificats de Representant de Persona Jurídica i de Representant d'Entitat sense Personalitat Jurídica a través de les oficines de Correus, addicional al ja existent.
La Disposició final primera del Reial Decret llei 22/2020, de 16 de juny, pel qual es regula la creació del Fons COVID-19, introdueix modificacions als articles 99 i 151 de la Llei General Tributària, per permetre l'ús de sistemes digitals que estableixin una comunicació bidireccional i simultània d'imatge i so i una interacció visual, auditiva i verbal entre Administració i obligats tributaris.
Finalitza la suspensió dels terminis en l'àmbit tributari des del 30 de maig, d'acord amb el disposat a l'art. 33 del Reial Decret llei 8/2020 i la Disposició Addicional Novena del Reial Decret llei 11/2020.
A partir del 26 de maig tornen a estar obertes amb cita prèvia, per a l'atenció presencial de determinats serveis, les oficines de l'Agència Tributària situades en zones que es trobin en Fase II del procés de desescalada establert per les autoritats sanitàries.
Li recordem que l'Agència Tributària només li pot trucar en relació amb la campanya de la renda si vostè ha sol·licitat prèviament una cita prèvia a través de qualsevol dels canals disponibles per a això.Quan l'Agència Tributària s'adreci a vostè, ho farà exclusivament a través d'aquests números de telèfon:910506310, 914539170, 914539197 y 917618662
Li recomanem que incorpori aquests números de telèfon a la seva agenda per identificar les trucades de l'Agència Tributària.No atengui trucades d'altres números de telèfon, trucades ocultes o missatges en aplicacions mòbils de missatgeria com WhatsApp, Telegram, etc., en els quals s'identifiquin com de l'Agència Tributària en relació amb la Campanya de la Renda.No en faci cas, perquè de segur que l’estan intentant enganyar.
Nota sobre donatius al Tresor Públic per a finançament de les despeses ocasionades per la crisi sanitària provocada pel COVID-19, actualitzada amb les modificacions del Rel Decret-llei 17/2020, de 5 de maig.
El dimarts 5 de maig s'inicia el termini de petició de cita prèvia per a la confecció telefònica de declaracions de Renda el 2019.
S'inclou dins dels portals de Módulos, Renda i IVA un servei denominat “Servei d'ajuda per a la confecció del model 131 del règim de mòduls IRPF i/o model 303 del règim simplificat IVA”.
Nova nota informativa GA 13/2020 de 23 d'abril sobre tributació de les importacions de material per a víctimes de catàstrofes que substitueix a les anteriors NI GA 06/2020 de 23 de març, NI GA 11/2020 de 2 d'abril i NI GA 12/2020 DE 8 d'abril.
Es publiquen noves preguntes freqüents, i se n'actualitzen algunes de les ja publicades, per recollir les qüestions més rellevants en relació amb la normativa aprovada en matèria tributària i duanera fins a l'1 d'abril de 2020 davant de la crisi del COVID-19.
Aquest nou servei d'ajuda té per objecte facilitar la presentació del model 303 per a aquells autònoms que, a causa de l'estat d'alarma pel COVID-19, tenen dificultat per accedir a les vies d'assistència i no poden acudir a les oficines de l'Agència Tributària per romandre tancades.
El Reial Decret llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per fer front al COVID 19, recull noves mesures urgents i complementàries a les adoptades anteriorment.
S'ha detectat una campanya d'un suposat correu enviat per l’Agència Tributària en relació amb una denúncia de factures no declarades.
En tots els casos detectats s’han pres les mesures necessàries per bloquejar les pàgines a les quals dirigeix l’enllaç del correu i així evitar que els ciutadans puguin ser enganyats.
S'ha publicat un nou bàner que reuneix totes les mesures tributàries adoptades en relació amb el COVID-19.En el mateix, entre una altra informació, s'inclou un document amb preguntes freqüents que pretenen aclarir els dubtes derivats de l'aplicació en l'àmbit tributari del Reial Decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19.
S'adopten mesures urgents de caràcter extraordinari per respondre a l'impacte econòmic i social ocasionat pel COVID-19.
Les Oficines de l'AEAT estaran TEMPORALMENT tancades PER A L'ATENCIÓ PRESENCIAL a causa de l'estat d'alarma declarat mitjançant RD 463/2020.
Els terminis en els procediments tributaris seran ampliats mitjançant un canvi normatiu imminent.No es preocupi si té un tràmit pendent.En tant s'aprova el canvi normatiu l'Agència és conscient de la situació i no considerarà incomplert el termini.
La seva cita la podem ajornar, li trucarem per comunicar-li la nova data.
S'introdueixen els canvis necessaris en el model 349 per fer possible la declaració per part del venedor de l'expedició o transport de béns a un altre estat membre en el marc d'un acord de venda de béns en consigna.
Aquesta iniciativa permet a l'usuari trucar al servei d'Informació Tributària Bàsica, amb un sol clic a la icona del portal “Dubtes?Clic aquí Informació Tributària Bàsica
Estan disponibles a la Seu electrònica de l'Agència Tributària, a l'apartat de “Col·laboració social”, els tràmits de professionals tributaris relacionats amb el Codi de bones pràctiques que permeten sol·licitar l'adhesió a aquest Codi.
Amb aquest servei d'ajuda pot consultar si el seu client (empresari detallista) està sotmès o no al règim especial del recàrrec d'equivalènciaEs recorda que els proveïdors dels detallistes que estiguin en recàrrec d'equivalència els repercutiran, a més de l'IVA, el recàrrec d'equivalència de manera independent a la factura i sobre la mateixa base.La liquidació i l’ingrés del recàrrec d'equivalència els ha d’efectuar el proveïdor conjuntament amb l'IVA i ajustant-se a les mateixes normes.
Es publiquen les directrius generals del Pla anual de control tributari i duaner del 2020 i el Pla estratègic de l'Agència Tributària per al període 2020-2023Nova finestra.
Es troben disponibles a la Seu electrònica de l'Agència Tributària, en l'apartat de Col·laboració Social, els tràmits d'Associacions i Col·legis relacionades amb el Codi de Bones Pràctiques.Permeten sol·licitar l'adhesió a l'esmentat Codi, adjuntant el formulari disponible en Seu electrònica i l'acord d'adhesió de l'òrgan de govern de l'Associació o Col·legi corresponent.Així mateix, pot comunicar-se, en el seu cas, la firma de l'Addenda al Codi.
Pròximament es publicarà al BOE el Projecte d'ordre per la qual es modifica l'Ordre EHA/3481/2008, d'1 de desembre, per la qual s'aprova el model 189 de declaració informativa anual sobre valors, assegurances i rendes.