Memòria 2014

    
 
 
  1. 1.INTRODUCCIÓ
  2. 2.INFORMACIÓ INSTITUCIONAL
    1. 2.1.Funcions
    2. 2.2.Plantilla i pressupost
    3. 2.3.Organització
    4. 2.4.Agència Tributària electrònica
    5. 2.5.Valoració de l'Agència Tributària per part dels ciutadans
  3. 3.RECAPTACIÓ TRIBUTÀRIA GESTIONADA PER L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA
    1. 3.1.Recaptació tributària bruta
    2. 3.2.Recaptació tributària líquida
      1. 3.2.1.Impacte de canvis normatius
      2. 3.2.2.Evolució d'ingressos per Impost sobre la Renda de les Persones Físiques
      3. 3.2.3.Evolució d'ingressos per Impost sobre Societats
      4. 3.2.4.Evolució d'ingressos per Impost sobre el Valor Afegit
      5. 3.2.5.Evolució d'ingressos per Impostos Especials
    3. 3.3.Recaptació obtinguda de les actuacions de prevenció i control del frau tributari i duaner
      1. 3.3.1.Resultats de la prevenció i control del frau tributari i duaner
      2. 3.3.2.Resultats induïts per les actuacions de control
  4. 4.PRINCIPALS ACTUACIONS 2014
    1. 4.1.Control del frau tributari i duaner
      1. 4.1.1.Control selectiu i investigació
      2. 4.1.2.Control extensiu
      3. 4.1.3.Fase recaptatòria
      4. 4.1.4.Col·laboració de l'Agència Tributària amb els òrgans jurisdiccionals
      5. 4.1.5.Col·laboració amb les administracions tributàries de les comunitats autònomes de règim comú per al control dels tributs estatals cedits
    2. 4.2.Serveis al contribuent
      1. 4.2.1.Programes d'assistència genèrics
      2. 4.2.2.Campanya de renda
      3. 4.2.3.Facilitats per al pagament dels deutes tributaris
      4. 4.2.4.Pla d'assistència a persones amb discapacitat
      5. 4.2.5.Programa d'Educació Civicotributària
      6. 4.2.6.Campanyes institucionals
    3. 4.3.Foment de la prestació de serveis per mitjans electrònics
      1. 4.3.1.Registre electrònic general
      2. 4.3.2.Presentació telemàtica de declaracions tributàries
      3. 4.3.3.Identificació, autenticació i firma.Cl@ve PIN
      4. 4.3.4.Notificacions electròniques
      5. 4.3.5.Altres mesures per al foment de l'Administració electrònica
      6. 4.3.6.Xarxes socials:YouTube
    4. 4.4.Intercanvi i cessió d'informació
      1. 4.4.1.Cessió d'informació
      2. 4.4.2.Intercanvi d'informació amb altres administracions públiques
      3. 4.4.3.Intercanvi d'informació internacional
    5. 4.5.Servei d'auditoria interna
      1. 4.5.1.Control intern
      2. 4.5.2.Incompatibilitats i investigació de conductes
      3. 4.5.3.Seguretat de la Informació.Control d'accessos
  5. 5.ALIANCES EXTERNES
    1. 5.1.Fòrum de Grans Empreses i Codi de Bones Pràctiques Tributàries
    2. 5.2.Col·laboració social
  6. ANNEX:QUADRES I GRÀFICS
    1. Quadre núm. 1.Recaptació tributària
    2. Quadre núm. 2.Principals declaracions gestionades
    3. Quadre núm. 3.Cens d'obligats tributaris
    4. Quadre núm. 4.Plantilla total
    5. Gràfic núm. 5.Distribució entre serveis centrals i serveis territorials 2013-2014
    6. Gràfic núm. 6.Distribució per àrees 2013-2014
    7. Gràfic núm. 7.Distribució per subgrups 2013-2014
    8. Gràfic núm. 8.Distribució per sexes 2013-2014
    9. Quadre núm. 9.Índex d'acompliment
    10. Quadre núm. 10.Distribució de la despesa per capítols.Comparativa 2014-2015
    11. Gràfic núm. 11.Evolució de les visites (pàgines visitades) als portals web de l'Agència Tributària
    12. Quadre núm. 12.Queixes i suggeriments.Comparativa 2013-2014
    13. Quadre núm. 13.Recaptació tributària bruta total
    14. Quadre núm. 14.Recaptació tributària líquida total
    15. Gràfic núm. 15.Evolució de la recaptació tributària gestionada per l'Agència Tributària
    16. Gràfic núm. 16.Evolució dels ingressos tributaris i de la base imposable agregada
    17. Quadre núm. 17.ajustaments per impactes de canvis normatius
    18. Quadre núm. 18.Índex d'eficiència
    19. Quadre núm. 19.Delictes fiscals
    20. Quadre núm. 20.Control del frau tributari i duaner:principals magnituds
    21. Quadre núm. 21.Actuacions de lluita contra el contraban
    22. Quadre núm. 22.Principals actuacions del Servei de Vigilància Duanera
    23. Quadre núm. 23.Resultats en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques
    24. Quadre núm. 24.Resultats en el règim de Módulos
    25. Quadre núm. 25.Resultats dels controls documentals i reconeixements físics de mercaderies a les Duanes
    26. Quadre núm. 26.Activitat interventora
    27. Quadre núm. 27.Evolució del deute pendent
    28. Quadre núm. 28.Desglossament del deute pendent
    29. Quadre núm. 29.Dades relatives a deutes en executiva
    30. Gràfic núm. 30.Evolució del càrrec en període executiu (2004-2014)
    31. Quadre núm. 31.Mesures cautelars i derivacions de responsabilitat
    32. Quadre núm. 32.Actuacions de peritatge i auxili judicial durant el procés penal
    33. Quadre núm. 33.Mesures cautelars (arts.81.5 i 81.8 LGT)
    34. Quadre núm. 34.Subministrament d'informació a òrgans jurisdiccionals
    35. Gràfic núm. 35.Evolució dels accessos al Programa Informa
    36. Gràfic núm. 36.Evolució de les trucades ateses pel telèfon d'Informació Tributària Bàsica
    37. Gràfic núm. 37.Evolució del servei d'enviament de dades fiscals i de l'esborrany de declaració
    38. Gràfic núm. 38.Servei d'enviament de dades fiscals i de l'esborrany de declaració.Comparativa 2013-2014
    39. Quadre núm. 39.Renda 2013:Resultats obtinguts
    40. Gràfic núm. 40.Sol·licituds d'ajornaments en número.Distribució percentual per trams d'import
    41. Gràfic núm. 41.Sol·licituds d'ajornaments en import.Distribució percentual per trams d'import
    42. Quadre núm. 42.Acords d'ajornaments i fraccionaments de pagament
    43. Quadre núm. 43.Garanties en els ajornaments concedits
    44. Gràfic núm. 44.Evolució del nombre de sol·licituds d'ajornaments
    45. Gràfic núm. 45.Evolució de l'import d'ajornaments sol·licitats
    46. Quadre núm. 46.Accessibilitat als edificis de l'Agència Tributària
    47. Gràfic núm. 47.Evolució de les declaracions de l'impost sobre la renda de les persones físiques presentades per Internet
    48. Gràfic núm. 48.Subministraments d'informació.Administracions públiques

Imprimir

La impressió pot tardar diversos minuts depenent de la quantitat d'informació.

Seleccioni la informació que desitgi imprimir:

Pot cancel·lar la impressió en qualsevol moment.

Esperi mentre es recopilen totes les pàgines que formen el document.

Recopilant seccions

S'ha aturat la recopilació de pàgines.No ha estat possible completar la vista d'impressió.

Cancel·lar

Vista prèvia

Imprimir

Continuar

Completat

Recopilant:

5.1.Fòrum de Grans Empreses i Codi de Bones Pràctiques Tributàries

   
  • Seguint les conclusions del Fòrum sobre Administració Tributària de l'Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic -OCDE- en les seves reunions de Seül (2006) i de Ciutat del Cap (2008), l'Agència Tributària va posar en marxa noves formes de relació cooperativa amb les grans empreses mitjançant la creació d'un fòrum de discussió en el qual s'analitzen, mitjançant reunions conjuntes o sectorials, els principals problemes que es plantegen en la relació entre les grans empreses i l'Administració Tributària.

    Així, el 10 de juliol de 2009 es va constituir el Fòrum de Grans Empreses com a òrgan de relació cooperativa entre l'Agència Tributària i un grup de 27 grans empreses espanyoles seleccionades en funció de factors tals com volum de facturació, deute tributari ingressat, informació subministrada a l'Administració Tributària, nombre de treballadors, sector d'activitat i distribució geogràfica.

    Al si del Fòrum es van crear diversos grups de treball, un d'ells dedicat a l'elaboració d'un Codi de Bones Pràctiques Tributàries.

    Aquest Codi va ser objecte d'aprovació en la sessió plenària del Fòrum celebrada el dia 20 de juliol de 2010 i va ser publicat en la pàgina web de l'Agència Tributària a Internet.A aquest Codi es poden adherir totes les empreses que el desitgin, participin o no al Fòrum, així com difondre lliurement aquesta adhesió.

    L'objectiu d'aquest Codi de Bones Pràctiques és millorar entre tots -empreses i Administració- l'aplicació del sistema tributari.El Codi conté una sèrie de recomanacions de bones pràctiques fiscals tant per a les empreses com per a l'Administració.

    Tant empreses com Administració assumeixen com un objectiu fonamental en les seves relacions evitar els conflictes en l'aplicació de les normes tributàries i, per tant, evitar els elevats costos que de la resolució dels esmentats conflictes es deriven per a ambdues parts.Per a les empreses, el Codi suposa un escenari de més seguretat en matèria tributària que facilita la presa de decisions empresarials;per a l'Agència Tributària, un increment de l'eficàcia i eficiència del control tributari.

    A 31 de desembre de 2014 estaven adherides al Codi de Bones Pràctiques Tributàries vuitanta i dues empreses i grups d'empreses.