Nota sobre declaracions Intrastat durant l'estat d'alarma en el cas de no disposar del certificat electrònic de l'empresa

Com a conseqüència de la  crisi del COVID-19, algunes empreses s'han vist en la situació de no disposar dels seus certificats electrònics per a la presentació de les declaracions Intrastat, en estar instal·lats als ordinadors de les oficines de l'esmentada empresa.

En aquests suposats i de forma provisional, s'indicarà als operadors que podran utilitzar el seu certificat electrònic personal per presentar les declaracions Intrastat de l'empresa, de manera que el titular d'aquest certificat de persona física procedeixi a donar-se d'alta com a tercer declarant i a donar d'alta com representat el NIF de l'empresa obligada a declarar.

Puede es dona d'alta com a tercer declarant en el següent enllaç:

Registre de tercers declarants, empreses capçalera i autoritzats

o bé accedir a l'esmentat tràmit a través de la següent ruta de la Seu electrònica de l'Agència Tributària:

  • Inici
  • Tots els tràmits
  • Duanes
  • Intrastat
  • Gestions Intrastat
    • Registre de tercers declarants, empreses capçalera i autoritzats
      • Gestió de Tercers Declarants, Empreses Capçalera, Autoritzats

Importante:En presentar les declaracions configurarà el NIF com a tercer declarant persona física (el carrega el mateix sistema) i haurà de consignar-se manualment el NIF de l'entitat obligada a declarar.

En el cas d'operadors que no disposin de certificat electrònic de l'empresa ni del corresponent a alguna persona física vinculada a l'empresa, podran utilitzar el sistema cl@ve per registrar-se com tercers declarants i actuar com es va indicar anteriorment.Per registrar-se en el sistema cl@ve i obtenir informació sobre el seu funcionament, poden accedir a través del següent enllaç:

Registre Cl@ve

Importante:Les altes de tercers declarants en els supòsits aquí relacionats tindran caràcter provisional mentre estigui vigent l'estat d'alarma.

  • RSS
  • Mapa web
  • Accessibilitat
  • Ajuda